STOLTA PRIDE STAD

Idag flaggar Dramaten för Prideveckan. På Dramatens generösa trappa satt Lena Philipsson och solade sig iförd stora svarta glasögon när jag gick förbi. Det var ju verkligen inget konstigt med det, men när jag en timme senare gick rakt på hennes exmake Per Holknekt på Biblioteksgatan så var det snudd att jag trodde att jag var kvar i lilla Hällekis..Men hallå, hur liten är denna stad? ;) Hur som helst att Dramaten flaggar stort för Pride är helt konsekvent. Teatern har alltid varit en accepterande arbetsplats för alla homosexuella och tack och lov för det. Det skulle inte ha blivit så mycket teater utan denna grupp, det kan jag säga med bestämdhet efter ett långt yrkesliv i teatervärlden. Margareta Krook stod som vanligt på plats i sin hörna och skådade upphöjt ut över Nybroplan, hon blir allt mer förgylld efter alla klappar hon får av förbipasserande. Till sist ett Pridetips om ni vill gifta er snabbt, S.t Jacobs kyrka har Drop-In vigsel 1 och 2 augusti.Se bilden för mer information.
0 kommentarer publicerat i Stockholm
Taggar: Dramaten, Margareta Krook, Pride, S:t Jacobs kyrka